كلية ادارة الاعمال و الاقتصاد - نظم المعلومات الإدارية

التخصص : نظم المعلومات الادارية

أستاذ مشارك

د. زيد ابراهيم سليمان الشقيرات

alshqa01@ahu.edu.jo

×
أستاذ مشارك
د. زيد ابراهيم سليمان الشقيرات
التخصص: نظم المعلومات الادارية
كلية ادارة الاعمال و الاقتصاد - نظم المعلومات الإدارية
المؤهلات العلمية و الشهادات

2005 – 2009, Leeds Metropolitan University, UK 

PhD in Management Information Systems (MIS) 

Thesis title: "Understanding the Role of Public Private Partnership (PPP) in E-Government Implementation in Developing Countries: Case Study of Jordan" 

1995 – 1998 University of Jordan, Amman, Jordan 

(MPA)Master of Public Administration

1986 –1990 University of Jordan, Amman, Jordan.

(BPA) Bachelor of Public Administration

1986

ShobakSecondary School, Shobak, Jordan

General Secondary Certificate – Scientific branch


الساعات المكتبية
مختصر السيرة الذاتية

الدكتور زيد الشقيرات من مواليد الأردن عام 1967 متزوج ولديه ولدان وبنت يحمل درجة الدكتوراه في نظم المعلومات الادارية من جامعة (ليدز متروبوليتان)  في بريطانيا عام 2009 والماجستير في الادارة العامه من الجامعه الاردنية عام 1998 والبكالوريوس في الاداره العامه / ادارة اعمال من الجامعة الاردنية عام 1990

 

عمل الدكتور الشقيرات في وزارة العمل في الاردن من عام 1992 ولغاية 2002 في عدة وظائف كان آخرها مدير الدراسات والابحاث ثم عمل في معهد الادارة العامه كمدرب اداري من عام 2002 ولغاية 2005، وبعد حصوله على الدكتوراة، عمل في جامعة الحسين بن طلال في الاردن من عام 2009 كأستاذ مساعد ثم أستاذ مشارك في كلية ادارة الاعمال والاقتصاد ورئيساً لقسم ادارة الاعمال ثم مساعداً لعميد كلية ادارة الاعمال والاقتصاد، ومنذ عام 2014 ولغاية  عام 2017 عمل مديرا عاما لمعهد الادارة العامة في الاردن .

الدكتور زيد الشقيرات يحمل رتبة أستاذ مشارك ويعمل منذ عام 2018 كأستاذ مشارك في قسم الادارة العامة في كلية المجتمع في قطر، وله عدد من الابحاث العلمية المنشورة في المجلات العالمية المحكمة في مجال الشراكة بين القطاعين العام والخاص في الحكومة الالكترونية ونظم معلومات الموارد البشرية والتجارة الالكترونية.

 

 

Dr. Zaid Al-Shaqirat was born in Jordan in 1967, he is married and has two sons and a daughter. He holds a PhD in management information systems from Leeds Metropolitan University in UK in 2009, a master's degree in Public Administration from the University of Jordan in 1998 and a bachelor's degree in public Administration / Business Administration from the University of Jordan in 1990.

Dr. Al Shaqirat worked in the Ministry of Labor in Jordan from 1992 to 2002 in several positions, most recently the Assistant Director of Studies and Research, and then worked at the Institute of Public Administration as an administrative trainer from 2002 to 2005.

After achieving his PhD, he worked at Hussein Bin Talal University in Jordan from 2009 as Assistant professor, then associate professor in the Faculty of Business administration and economics, Head of the Business Administration Department and then assistant to the Dean of the Faculty of Business administration and Economics. From 2014 to 2017, Dr. Zaid Al Shaqirat, was assigned as Director General of the Institute of Public Administration in Jordan. Dr. AlShqairat is associate professor and works since 2018 as associate professor in the Department of Public Administration at the Community College of Qatar.

الاهتمامات البحثية
الابحاث و المقالات
المؤتمرات
الدورات و ورش العمل
اللجان
الاشراف على الرسائل الجامعية
الجوائز و البعثات
الخبرات الاكاديمية
الخبرات الادارية
مجالات التدريس
المساقات التي تم تدريسها
المشاريع
معلومات أخرى
النشرة الإخبارية
أدخل عنوان بريدك الإلكتروني للحصول على آخر الأخبار والأحداث الخاصة والأنشطة المرتبطة مباشرة بصندوق الوارد الخاص بك.